| 
                 |
                جستجوی پیشرفته |
                تعداد کل مطالب: 57 |
                تعداد کل بازدید های مطالب: 123,936 |
                 | 
                
                
                
            
             
             
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                
					
					
					
					شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 
					
					
						یادداشت دکتر رضا منیعی در روزنامه دنیای اقتصاد: 
						آثار تورم بر عدالت در دسترسی به آموزش باکیفیت
					
					رضا منیعی/ عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی تورم به معنای افزایش مداوم و پیوسته سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات در یک جامعه است که باعث افت ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید خانوارها میشود. این پدیده منشأ آسیبهای اقتصادی و اجتماعی بسیاری از جمله دسترسی عادلانه به آموزش مناسب و باکیفیت است، که مورد مطالعه این نوشتار قرار دارد. تاثیرات تورم بر اقشار مختلف جامعه بستگی به تدابیر و سیاستهای دولت دارد و میتواند متنوع و متفاوت باشد. اگر جامعه را بر اساس وضعیت اقتصادی به سه دسته تقسیم کنیم، تاثیرات تورم در هر یک از این دستهها را میتوان مورد بررسی قرار داد. 
					
					 
					 
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 | 
                
                
                | 
					
                 |